~ läs värt!

Tänkte ta upp det här om rykten...
Ni vet hur ett rykte skapas, någon ser eller tror något och säger det till alla andra. Oavsett om det är sant eller inte så bildar folk en egen uppfattning om det och har sedan svårt att ändra sin uppfattning om det visar sig att ryktet var falskt.
För det första vill jag lägga ett ord till er som börjar sprida rykten: sluta upp med det och sluta lägga er i andras liv!
För jag tror faktist inte att ni som börjar med att sprida rykten vet hur stor skada ni gör.
Det trycker ner en himla mycket. Oavsett vad ryktet handlar om.
Enligt mig själv är det endast fegt att sprida rykten för man vet inte sanningen. Ta alltid reda på sanningen innan du öppnar munnen. För personen ryktet handlar om kanske inte alls har gjort si eller så?
Och jag själv tror inte på rykten. Det finns ingen sanning i dom. Jag tror inte på något förrän jag hört eller vet det själv.
Jag tycker att alla är fina och speciella på sitt sätt och man ska inte förändras bara för att någon annan ska gilla en. Gillar inte en viss person dig som du är? Nej, då är det ingen person du ska umgås med heller.
Den är inte värd att få umgås med dig. Jag har själv varit med om och hört det mesta och vet hur jävligt dagens samhälle är.
Alla snackar skit, trycker ner andra bara för att själva må bättre. Alla har lite dåligt självförtroende och är lite osäkra ibland, men det är så människan funkar.
Va dig själv och lyssna inte på rykten & skitsnack. Det är inte värt det.



det var allt från mig, behövde skriva av mig lite.
Nu ska jag packa inför kvällen, puss!
Även här gäller copyright, det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Linn

Veckans blogg är nu utsedd & ännu en ny tävling är igång!

Kika gärna in och delta och ha chans till att ta del utav mina 200-400 unika besökare, utser 3 vinnare med hjälp av en slumpgenerator så alla har en chans! :-D

-> http://www.nattstad.se/linnhahne?id=2107667

2011-11-28 @ 11:40:42
URL: http://nattstad.se/linnhahne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0