~ Gårdagskvällens händelse, vi fick oss ett gott skratt iallafall..

                         
Jo, jag tänkte berätta om en väldigt rolig händelse som utspelade sig igår kväll!
Min katt brukar släpa in möss och fåglar och annat trams ibland, och igår kom han in med en liten mus som han släppte på mattan. Den levde och började springa.
Jag & mamma började jaga den och han sprang runt mellan rummen, och precis när jag skulle ta den så hoppade den på mig och sprang över mina ben. Jag började skrika och sprang upp och den rusade och gömde sig under ett skåp, så vi ställde massa råttfällor runtom.
När jag sedan sitter i soffan och tittar på film och plötsligt tittar ner på golvet, vad tror ni inte springer där om inte musen?!
Jag börjar skrika på mamma och jakten börjar åter en gång, han sprang mellan de olika hörnen och till slut blev mamma så sur så hon tog fram dammsugaren och skulle suga upp honom. Han gör då ett mega-skutt och landar på gardinen! Jag rusade dit och la gardinen runt honom så vi kunde ta honom i en hink och bära ut honom.
Efter en galen halvtimme så var alltså musen ute, men vi fick oss ett gott skratt iallafall!
Även här gäller copyright, det är förbjudet att kopiera mina bilder utan tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Nina

hahah skrattade så jäkla mycket när du smsade det!

Vill också ha en mus :(

2012-03-10 @ 19:15:49
URL: http://ninagustafsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0